Na obecný úrad bol doručený list od generálneho riaditeľa sekcie pozemkových úprav Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR týkajúci sa prípravy výzvy na podávanie žiadostí o nenávratné finančné príspevky na budovanie spoločných zariadení a opatrení. Predmetom listu je žiadosť o stanovisko, či máme záujem o realizáciu takéhoto projektu. Podmienkou je, aby bol v danom katastrálnom území spracovaný projekt pozemkových úprav zapísaný do katastra nehnuteľnosti, čo v našej obcí spĺňa katastrálne územie Dobrá.
V rámci projektu pozemkových úprav v k. ú. Dobrá boli navrhnuté spoločné zariadenia a opatrenia tak, ako sú uvedené v prílohe (2 súbory, ktoré nám poskytol okresný úrad – pozemkový a lesný odbor – 1x zoznam (
Príloha 1) a 1x grafický plán (
Príloha 2)). Na získavaní ďalších podkladov spolupracujeme so spracovateľom projektu pozemkových úprav.
V liste MPRV SR uvádza, že parametre výzvy na predkladanie žiadostí budú podobné ako boli vo výzve
5/PRV/2015. Z analýzy výsledkov tejto výzvy vyplýva, že podaných bolo 109 žiadostí, schválených 56, priemerná výška schválenej nenávratnej finančnej pomoci na jeden projekt bola cca 860 tis. EUR. (Tabuľka zostavená z verejne dostupných zdrojov je v
Prílohe 3). Teraz bolo listom z ministerstva oslovených cca 400 obcí a miest, o ktorých predpokladajú, že by mohli mať o takéto projekty záujem, mnohé z nich už majú projektovú dokumentáciu pripravenú, takže konkurencia je veľká.
Obecný úrad navrhuje ako prioritný zámer realizáciu vodohospodárskeho opatrenia „Odvodnenie Súvozy“, ktorého cieľom je zabezpečenie centrálnej časti Dobrej pred prívalovými vodami -
Príloha 4 +
foto a video).
Keďže k uvedenému zámeru nie je spracovaná žiadna štúdia ani dokumentácia, nedá sa aktuálne určiť, akú časť z maximálnej možnej nenávratnej finančnej pomoci na jeden projekt (predpoklad 1,2 mil EUR) toto opatrenie bude vyžadovať – v rámci jednej žiadosti je možné predložiť projekt na realizáciu viacerých spoločných zariadení a opatrení.
Obraciam sa na Vás so žiadosťou o Váš názor na prioritu určenú obecným úradom a vytipovanie ďalších návrhov, ktoré je potrebné zo zoznamu uvedeného v prílohe 2 prioritne realizovať. Svoje návrhy so zdôvodnením nám zašlite, prosím, najneskôr do pondelka 22.2.2021 na adresu obecnyurad@trencianskatepla.sk.
Vyslovujem presvedčenie, že túto príležitosť treba využiť na vyriešenie pretrvávajúcich problémov a odvrátenie hroziacich rizík.
S úctou
JUDr. Mgr. Slavomíra Propperová
starostka obce
Obec Trenčianska Teplá
M. R. Štefánika 376/30
914 01 Trenčianska Teplá
032/6558212
RZ: PM-1355/295/2021
Prílohy:
Dátum vloženia:
15. 2. 2021 7:40
Dátum poslednej aktualizácie:
15. 2. 2021 10:28
Autor:
Katarína Králiková; 032/6558217